Wing Chun Kung Fu

OOK JIJ MOET JE KUNNEN VERDEDIGEN

Wil je jezelf leren verdedigen? Iemand die groter en sterker is dan jij met korte, snelle en directe technieken de kunnen overwinnen?
Alle technieken zijn relatief eenvoudig te leren, waardoor ook makkelijk toe te passen. Je moet heel snel handelen, want op straat heb je maar één moment om na te denken. Een krachtige aanval is de beste verdediging. Je leert dus bewegingen die in een echte situatie werken, geen technieken om punten te scoren of om mooie technieken te maken. Snel bruikbare, effectieve technieken voor zelfverdediging waar je heel je leven profijt van hebt.

Zelfverdediging

EENVOUD, TECHNIEK EN SNELHEID

De technieken van het Wing Chun zijn kort, snel en direct en daardoor in hoge mate toepasbaar als zelfverdediging. Ontworpen voor maximale snelheid om je aanvaller in één aanval binnen één seconde uit te schakelen. Wanneer praten of wegrennen geen mogelijkheid meer is en je jezelf moét verdedigen, dan geeft Wing Chun je een onverwacht voordeel ten opzichte van een agressor. Het legt de nadruk op ontspanning, techniek en snelheid in plaats van lichamelijke kracht. Je hoeft dus niet over een bepaald niveau van lenigheid of kracht te beschikken om Wing Chun voor zelfverdediging te kunnen trainen!

Bruce Lee koos voor Wing Chun

DE BEROEMDSTE WING CHUN BEOEFENAAR

Bruce Lee was een fanatiek Wing Chun beoefenaar. Wij kennen Wing Chun vooral door de films van Bruce Lee. Jeet Kune Do is verwijst naar een Wing Chun techniek. Wing Chun is het originele en volledige Jeet Kune Do.
Wing Chun is een wetenschappelijk onderbouwd en erg pragmatisch systeem van vechten. In de 17e eeuw door de kloosterlingen in de Shao Lin tempel ontwikkeld, verfijnd en beproefd in vele oorlogen. Het leert je om geweld in een oogwenk te kunnen beëindigen op het ogenblik dat het begint. Daarom koos Bruce Lee voor het Wing Chun.

Wing Chun Techniek tot in de puntjes uitgelegd

Vechtsport is voor Wedstrijden

NIET HETZELFDE ALS ZELFVERDEDIGING

Het onderscheid tussen een vechtsport en zelfverdediging is vaak vaag, want voor vele vechtsporten geldt dat ze ook doorgaan voor zelfverdediging. Maar dit is voor een deel waar. In tegenstelling tot een vechtkunst, ligt bij vechtsport het accent op het wedstrijd element. Alles draait om de punten. Op straat is er geen puntentelling. Welke moet je kiezen? Eerst moet je bepalen wat je er mee wilt.
Bij een vechtsport oefen je om in een toernooi deel te nemen tegen een gelijke tegenstander. Iemand die de dezelfde stijl beoefent en technieken beheerst als jij. Je weet waar en hoe laat het gaat plaats vinden. Er is een scheidsrechter, een arts, je verzorger om je bij te staan. Je kan zelfs je moeder mee nemen. Jij, de scheidsrechter of je coach kan het gevecht onmiddellijk stoppen Alles bij elkaar een tamelijk veilige situatie.

Schrikreactie als Wapen

ZORG VOOR REFLEXMATIG HANDELEN
Het klinkt misschien gek, maar het overgrote deel van de handelingen die je gaat leren, kent je lichaam al. Het zijn namelijk bewegingen die je in een schrikreactie uit jezelf maakt. Als er ineens iets op je gezicht afkomt reageer je met een schrikbeweging. Dat is hetgeen waar Wing Chun gebruik van maakt. Feitelijk leer je dus gebruik te maken van bewegingen die je lichaam onbewust al vaak genoeg gebruikt. Geen enkel andere vechtsport is op dit principe gebaseerd. Het wordt vaak geïmiteerd, maar het haalt nooit het niveau van Wing Chun.
Word geen slachtoffer.
Leer jezelf pro-actief verdedigen met Wing Chun!.